Είναι κοινό μυστικό ότι η ελβετική εταιρεία Roche έχει έναν μεγάλο πονοκέφαλο: Τι θα γίνει όταν θα λήξει η πατέντα του φημισμένου φαρμάκου της, του Herceptin, που έφερε επανάσταση στη θεραπεία του καρκίνου του μαστού. Μάλιστα, μέσα στο 2017, αναμένονται τα πρώτα βιο-ομοειδή προϊόντα…
Το στοίχημα είναι μεγάλο για τους Ελβετούς. Αρκεί μόνο να αναφερθεί ότι οι ετήσιες πωλήσεις του Herceptin φθάνουν τα 6,8 δις ελβετικά φράγκα! Στις ΗΠΑ, ο ανταγωνισμός από βιο-ομοειδή δεν αναμένεται νωρίτερα από το 2019, αλλά στην Ευρώπη θα εμφανιστούν μέσα στην τρέχουσα χρονιά.
Φυσικά, η Roche προσπαθεί εδώ και χρόνια για την επόμενη ημέρα. Δηλαδή, προσπαθεί να αναπτύξει νέα φάρμακα ή συνδυασμούς φαρμάκων, που θα αντικαταστήσουν τα χαμένα έσοδα από το Herceptin. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, οι προσπάθειες της δεν έχουν ευοδωθεί.
Π.χ. το 2014, ανακοινώθηκαν αρνητικά αποτελέσματα από τις δοκιμές με το διάδοχο του Herceptin, το Kadcyla και ένα νέο φάρμακο, το Perjeta. O συνδυασμός τους δεν αποδείχτηκε καλύτερος από το συνδυασμό του Herceptin με την κλασική χημειοθεραπεία.
Ωστόσο, υπάρχει ένας συνδυασμός που δείχνει ότι μπορεί να τα καταφέρει: Herceptin και Perjeta. Ήδη, έχει εγκριθεί μαζί με χημειοθεραπεία στην αντιμετώπιση μεταστατικού καρκίνου του μαστού και πρώιμο καρκίνο του μαστού πριν τη χειρουργική επέμβαση.
Τώρα, η Roche ελπίζει ότι ο συνδυασμός τους μπορεί να λάβει μία ακόμη πιο σημαντική ένδειξη: καρκίνος μαστού μετά το χειρουργείο. Τα αποτελέσματα των κλινικών δοκιμών που τρέχουν αναμένεται να ανακοινωθούν στα τέλη του τριμήνου.
Οι προσδοκίες αρκετών αναλυτών είναι μεγάλες, αλλά ορισμένοι θέτουν πολύ ψηλά τον πήχη: Το 90% των γυναικών που θα λάβει το συνδυασμό πρέπει να είναι ελεύθερες από τη νόσο για διάστημα τουλάχιστον 2 ετών.
Αν λοιπόν τα αποτελέσματα είναι θετικά, τότε το μέλλον προβλέπεται ευοίωνο για τη Roche. Το Perjeta εγκρίθηκε το 2012 και έχει ακόμη πολλά χρόνια προστασίας. Το 2016, οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 26% φθάνοντας τα 1,85 δις ελβετικά φράγκα, κατατάσσοντας το στην τέταρτη θέση στις πωλήσεις της Roche.
Δευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr & Pharma Health Business magazine
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ