Στη μια «λακκούβα» μετά την άλλη μοιάζει να πέφτει το θέμα του διαγωνισμού για την προμήθεια των υπόλοιπων περίπου 96 ασθενοφόρων για το ΕΚΑΒ, την ώρα που η χώρα στενάζει από την έλλειψη οχημάτων.
Νέο εμπόδιο στη λήψη απόφασης για την τύχη του διαγωνισμού για τα υπόλοιπα 90 ασθενοφόρα ήταν η παραίτηση ενός εκ των 2 αντιπροέδρων του ΕΚΑΒ. Έτσι, το Διοικητικό Συμβούλιο του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας δεν μπόρεσε να συνεδριάσει για να αποφασίσει αν θα κατακυρώσει ή όχι το διαγωνισμό σε δύο από τις εταιρίες που είχαν υποβάλλει σχετικό φάκελο.
Όπως είχε γράψει το Virus από την προηγούμενη εβδομάδα (εδώ), η Διοίκηση του ΕΚΑΒ είχε δώσει το πράσινο φως για την προμήθεια άλλων 90 ασθενοφόρων, κατακυρώνοντας το «μισό» διαγωνισμό. Τα υπόλοιπα, λοιπόν, κινδυνεύουν να μείνουν στα αζήτητα, αποτέλεσμα κυρίως της αδυναμίας συνεδρίασης του ΔΣ και εκπνοής του προγράμματος ΕΣΠΑ.
Αλλά, η υπόθεση δεν είναι απλή, για αυτό ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Το ιστορικό Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Virus, στο διαγωνισμό για την προμήθεια 186 ασθενοφόρων, προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ, που εκκρεμεί από το 2012 και το οποίο χρηματοδοτείται μέσω ΕΣΠΑ, είχαν υποβάλλει φάκελο 3 εταιρίες οχημάτων, με του αντίστοιχους διασκευαστές.
Οι διασκευαστές είναι απαραίτητοι για τη μετατροπή του οχήματος σε ασθενοφόρο. Οι δύο εταιρίες επέλεξαν από ένα διασκευαστή για όλη την Ελλάδα, ενώ η Τρίτη είχε επιλέξει έναν Ιταλό για τις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες και έναν Έλληνα για τις 6. Η προσφορά της τελευταίας εταιρίας, δε, ήταν κατά πολύ χαμηλότερη από τις άλλες δύο.
Τότε εμφανίστηκαν τα πρώτα «αγκάθια», με τις 2 εταιρίες να καταθέτουν ασφαλιστικά μέτρα για την τρίτη εταιρία και τους διασκευαστές της. Το Δικαστήριο απέρριψε την προσφυγή μόνο για τον Ιταλό, κάνοντας αποδεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα για τον Έλληνα διασκευαστή.
Καθυστερήσεις και προβλήματα μας έφεραν στην άνοιξη του 2015, όπου διοίκηση και Υπουργείο Υγείας ήλπιζαν να ληφθούν αποφάσεις.
Μετά τη δικαστική απόφαση το ΔΣ του ΕΚΑΒ προχώρησε και κατακύρωσε το διαγωνισμό για τις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες και τα περίπου 90 ασθενοφόρα. Για αυτή την εξέλιξη ενημερώθηκε η Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής από τον Υπ. Υγείας. Για τα υπόλοιπα ασθενοφόρα το ΔΣ είχε ζητησεί η γνωμοδότηση των αρμοδίων υπηρεσιών πριν λάβει απόφαση για την κατακύρωση στις άλλες δύο εταιρίες.
Αλλά οι παραιτήσεις, αρχικά ενός μέλος του ΔΣ και στη συνέχεια του Αντιπροέδρου δεν έχουν επιτρέψει την πραγματοποίηση της συνεδρίασης του Συμβουλίου που θα επιχειρούσε να λύσει το ζήτημα και όσο η Αριστοτέλους δεν προχωράει στο διορισμό νέων, χάνεται πολύτιμος χρόνος
Οι επιλογές του Διοικητικού Συμβουλίου
Για την τύχη των υπόλοιπων περίπου 96 ασθενοφόρων, το ΔΣ του ΕΚΑΒ φέρεται να έχει δύο επιλογές. Είτε, θα αποφασίσει να κατακυρώσει την προμήθεια στις δύο επιχειρήσεις, που μπορεί να έχουν προσφορά κατά 9 χιλιάδες ευρώ ακριβότερη από την τρίτη εταιρία, αλλά εντός προϋπολογισθείσας δαπάνης. Είτε, θα αποφασίσει να ματαιώσει το διαγωνισμό και να ζητήσει έγκριση από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις. Αυτό, όμως, αν η Αρχή κρίνει πως πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου.
Οι παγίδες είναι δύο: Αφενός, να επιβεβαιωθούν εκτιμήσεις που θέλουν να μην πληρούνται οι προϋποθέσεις για να προχωρήσεις σε διαπραγματεύσεις και άρα ο διαγωνισμός θα έχει οριστικά ματαιωθεί και Αφετέρου, όλες αυτές διαδικασίες να κοστίσουν σε χρόνο και η προθεσμία του ΕΣΠΑ να εκπνεύσει.
Θυμίζουμε ότι, το πρόγραμμα ΕΣΠΑ έχει ήδη παραταθεί μια φορά.
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ