Την καταναλωτική συμπεριφορά σε ότι αφορά τα OTCs σκευάσματα, καθώς και τα δυνατά και αδύνατα σημεία των βασικών ανταγωνιστικών OTCs σκευασμάτων κάθε κατηγορίας, αποτυπώνει η 1η συνδρομητική έρευνα, με θέμα: «OTC Survey in Greece 2015», που πραγματοποιήθηκε από την PALMOS ANALYSIS Ltd. και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του OTCs & Cosmetics Conference.
Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία βασίζεται σε πλήρη ανάλυση για κάθε δημογραφική ομάδα του πληθυσμού (φύλο, ηλικία, γεωγραφική περιφέρεια, αστικότητα, μορφωτικό επίπεδο, επαγγελματική ομάδα, εισόδημα), οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι επισκέπτονται το φαρμακείο 25 φορές το χρόνο κατά μέσο όρο. Εκ αυτών, το 52% δηλώνει ότι επισκέπτεται το φαρμακείο για να αγοράσει κάποιο ΜΗΣΥΦΑ, το 17% για να αγοράσει μη φαρμακευτικά σκευάσματα, το 7% για να λάβει κάποια συμβουλή από τον φαρμακοποιό.
Μεγαλύτερη προτίμηση στα ΜΗΣΥΦΑ δείχνει η ηλικιακή ομάδα των 16-34 ετών (58%) και η ηλικιακή ομάδα των 35-54 ετών (56%). Αντίστοιχα, σε ότι αφορά τα μη φαρμακευτικά προϊόντα, η προτίμηση των δύο ηλικιακών ομάδων περιορίζεται στο 21%.
Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων δηλώνει ότι πάει στο φαρμακείο για να αγοράσει αναλγητικά και αντιπυρετικά (93%), το 62% για φάρμακα παθήσεως ρινός, το 59% για αναλγητικά gel-αλοιφές. Ακολουθούν τα φάρμακα παθήσεων στοματοφάρυγγα (58%), τα φάρμακα τοπικών λοιμώξεων-δερματολογικά (39%), τα φάρμακα πεπτικού συστήματος (34%), ενώ παραπάνω από 1 στους δηλώνει ότι πάει στο φαρμακείο για τα συμπληρώματα διαστροφής-βιταμίνες (30%).
Η έρευνα αναφέρει ακόμη ότι το 54% αγοράζει κάποιο OTC μετά από σύσταση/συμβουλή γιατρού, το 30% από προσωπική εμπειρία και το υπόλοιπο 30% μετά από σύσταση/συμβουλή φαρμακοποιού. Οι γυναίκες φαίνεται πως δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους γιατρούς, αφού το 56% απευθύνεται σε αυτούς για να πάρει OTC, σε αντίθεση με το 30% που ζητάει τη γνώμη του φαρμακοποιού.
Από ενδεικτική ανάλυση, σε σχέση με την συνέπεια των καταναλωτών, προκύπτει ότι 1,150 εκατ. ανθρώπων ανήκει στους λεγόμενους Heavy users οι οποίοι αγόρασαν έστω και μία φορά στο παρελθόν και αγοράζουν τουλάχιστον 1 φορά το μήνα π.χ. φάρμακα πεπτικού και 3,1 εκατ. άνθρωποι ανήκουν στην κατηγορία users οι οποίοι αγόρασαν τουλάχιστον μία φορά στο παρελθόν.
Στόχος της PALMOS ANALYSIS Ltd είναι η έρευνα να επαναλαμβάνεται κατά τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. ετησίως ή εξαμηνιαίως), με στόχο να αποτελέσει έναν τύπο “Βαρομέτρου” με διαχρονική αξία, λόγω δημιουργίας χρονολογικών σειρών (time series). Να αποτελέσει σε τελική ανάλυση, ένα ερευνητικό εργαλείο αποφάσεων και προβλέψεων, ιδιαίτερα χρήσιμο για τους Διευθυντές και τα Στελέχη Marketing και Πωλήσεων των αντίστοιχων Tμημάτων των Φαρμακευτικών εταιρειών.
Διαπιστευμένη δημοσιογράφος στο Υπουργείο Υγείας. Διπλωματούχος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών. Τακτικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και του ΟΕΕ.
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ