Στην παρουσίαση της νέας δωρεάν γραμμής υγείας 1566 προχωρά το Υπουργείο Υγείας τη Δευτέρα 14 Ιουλίου. Πρόκειται για μία ψηφιακή πλατφόρμα εξυπηρέτησης των πολιτών από το σύστημα υγείας, η οποία θα τεθεί σε λειτουργία από την Τρίτη 15 του μηνός.
Οι πολίτες μέσω του 1566 θα μπορούν να ενημερώνονται για τους διαθέσιμους συμβεβλημένους ιατρούς ανά ειδικότητα και περιοχή, καθώς και να προγραμματίζουν ραντεβού με γιατρούς του ΕΟΠΥΥ ή με δημόσιες δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας (π.χ. Κέντρα Υγείας). Η νέα γραμμή είναι πλήρως διασυνδεδεμένη με το πληροφοριακό σύστημα της ΗΔΙΚΑ, προσφέροντας άμεση πρόσβαση στον προγραμματισμό επισκέψεων σε προσωπικούς γιατρούς, νοσοκομεία και διαγνωστικά κέντρα.
Τεχνολογική υποστήριξη και ψηφιακή διασύνδεση
Η λειτουργία της γραμμής 1566 υποστηρίζεται από εκπαιδευμένο προσωπικό, συστήματα τεχνητής νοημοσύνης και ψηφιακούς βοηθούς. Όπως έχει ανέφερει στο παραλεθόν ο υπουργός Υγείας, οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλουν ερωτήματα σχετικά με εξετάσεις, επιλογή γιατρού, διαδικασίες σε μονάδες υγείας, απογευματινά χειρουργεία ή φαρμακευτική αγωγή. Η στόχευση του συστήματος είναι να παρέχει άμεσες απαντήσεις και καθοδήγηση σε θέματα καθημερινής ιατρικής εξυπηρέτησης.
Σχεδιασμός της επόμενης φάσης ανάπτυξης της υπηρεσίας
Σε δεύτερη φάση, η υπηρεσία προβλέπεται να επεκταθεί για να παρέχει πληροφορίες σχετικές με τις Τοπικές Ομάδες Υγείας (ΤΟΜΥ), τις Κινητές Μονάδες Υγείας, καθώς και τα εφημερεύοντα φαρμακεία. Επιπλέον, θα ενσωματώσει δυνατότητα ενημέρωσης για προληπτικά προγράμματα δημόσιας υγείας, εμβολιασμούς, εξετάσεις και εγγραφή σε προσωπικούς γιατρούς.
Πρακτικές πληροφορίες για φάρμακα και ασφαλιστική κάλυψη
Η τηλεφωνική γραμμή 1566 θα παρέχει ακόμη πληροφορίες για ειδικά φάρμακα, ανεπιθύμητες ενέργειες, ιατρικές οδηγίες, άυλη συνταγογράφηση και τη δυνατότητα προγραμματισμού ραντεβού σε φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Στους στόχους περιλαμβάνεται και η ενημέρωση των πολιτών για τις ιατρικές πράξεις και τις θεραπείες που καλύπτονται από τον Οργανισμό, καθώς και η καθοδήγηση στη διαδικασία γνωματεύσεων και συνταγογράφησης. Επιπλέον, η υπηρεσία θα απαντά σε ερωτήματα σχετικά με την ασφαλιστική ικανότητα και την ανανέωσή της.
Στήριξη σε ευάλωτες ομάδες και προετοιμασία πριν από επεμβάσεις
Μία ακόμη καινοτομία του 1566 είναι η δυνατότητα υποστήριξης ατόμων με αναπηρία, καθώς και η παροχή καθοδήγησης πριν ή μετά από επεμβάσεις, όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο. Η τηλεφωνική υπηρεσία στοχεύει να καταστεί πολύτιμο εργαλείο καθημερινής φροντίδας, με στόχο την βελτίωση της πρόσβασης, της ενημέρωσης και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας για όλους τους πολίτες.























Comments (0)