Επικίνδυνες μεθοδεύσεις για την κάλυψη των βαρδιών στο ΕΚΑΒ, δρομολογεί ο τραγικός θάνατος ενός συνανθρώπου μας στα Καλάβρυτα, ο οποίος ξεψύχησε περιμένοντας το ασθενοφόρο, κάτι που έχει συμβεί αρκετές φορές στην Αχαΐα λόγω και του γεωγραφικού ανάγλυφου του Νομού.
«Δεν είναι ευχάριστο. Το καλύτερο θα ήταν πάντα να τα προλαβαίνεις αλλά δεν μπορείς να τα προλαβαίνεις, δεν γίνεται να υπάρχει ένα ασθενοφόρο στην περιοχή του καθενός. Αυτό που πρέπει να υπάρξει είναι σωστή υγειονομική κάλυψη όλων των βαρδιών» σχολίασε μιλώντας στο «Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο Διοικητής της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας, Δημήτρης Καστακιώτης.
Σύμφωνα με τον ίδιο η προσπάθεια εξεύρεσης τρόπου αντιμετώπισης του προβλήματος έχει ήδη ξεκινήσει κι εκτός από την πρόσληψη προσωπικού, έχει δύο ακόμη παραμέτρους: την εκπαίδευση άλλων επαγγελματιών οδηγών στη χρήση ασθενοφόρων και το «σπάσιμο» των βαρδιών.
«Υπάρχει ήδη πρόβλεψη να μπορεί το ασθενοφόρο της περιοχής να το οδηγούν και επαγγελματίες οδηγοί από την Πυροσβεστική, από τον Δήμο ή από οπουδήποτε αλλού μετά από μια ταχύρυθμη εκπαίδευση στο ΕΚΑΒ, πρόγραμμα το οποίο το έχουμε ξεκινήσει και θα δώσει μια βοήθεια. Το δεύτερο, το οποίο έχει συζητηθεί με τον νέο Διοικητή του ΕΚΑΒ, είναι ότι πρέπει να εξαιρέσουμε την νομική υποχρέωση να είναι δύο οδηγοί επάνω, ώστε να διπλασιάσουμε την κάλυψη των βαρδιών. Στο μεταξύ φροντίζουμε να μην υπάρχει καμία βάρδια ακάλυπτη όλο το 24ωρο αλλά όχι με δύο ασθενοφόρα» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Καστανιώτης.
Η δυνατότητα να οδηγούν ασθενοφόρο κι άλλοι επαγγελματίες οδηγοί πλην διασωστών, δόθηκε πέρυσι με νομοθετική ρύθμιση για τα οχήματα των Κέντρων Υγείας. Τον περασμένο Απρίλιο, ωστόσο, το Διοικητικό Συμβούλιο του Φορέα αποφάσισε κατά πλειοψηφία τη διεύρυνση του πλαισίου εφαρμογής των συγκεκριμένων διατάξεων και για τα οχήματα του ΕΚΑΒ στα νησιά, μετά από σχετικό ερώτημα του παραρτήματος Μυτιλήνης. Εντύπωση προκαλεί, μάλιστα, πως η απόφαση βασίστηκε σε θετική γνωμοδότηση του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΚΑΒ.
Ο Γιώργος Μαθιόπουλος, Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Αθήνας μιλώντας στο Virus τονίζει: «Αυτή η απόφαση υποβαθμίζει το ρόλο του ΕΚΑΒ στην επείγουσα προνοσοκομειακή περίθαλψη, επιστρέφει το ΕΚΑΒ στη 10ετία του ’80 πριν καν γίνει ο Οργανισμός που ορίζει ρητά τη σύνθεση του πληρώματος κατανοώντας την ανάγκη για εκπαιδευμένο προσωπικό. Επιπλέον, απαξιώνει το ΙΕΚ ΕΚΑΒ και το σημαντικό εκπαιδευτικό του έργο στην αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει πλέον το ΕΚΑΒ».
Οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ εκτιμούν ότι η ενεργοποίηση της προαναφερόμενης απόφασης του ΔΣ του Φορέα – η οποία προς το παρόν παραμένει ανεφάρμοστη – θα έχει ως αποτέλεσμα να κινδυνέψουν ανθρώπινες ζωές.
«Σε βάθος χρόνου θα ζημιωθεί και το ελληνικό Δημόσιο, αφού οι πολίτες είναι δεδομένο ότι θα ζητούν τεράστιες αποζημιώσεις για τυχόν προβλήματα που θα προκύπτουν σε επεμβάσεις σε επείγοντα περιστατικά» λέει ο Πρόεδρος του Σωμ. Εργαζομένων ΕΚΑΒ Αθήνας, τονίζοντας πως η μόνη λύση είναι οι προσλήψεις προσωπικού. Ο ίδιος δεν αποκλείει μάλιστα προσφυγή στη Δικαιοσύνη σε περίπτωση που τεθεί σε ισχύ η εν λόγω απόφαση, επισημαίνοντας πως ο Νόμος εμπεριέχει ρητή εξαίρεση για τα οχήματα του ΕΚΑΒ.
Διαπιστευμένη δημοσιογράφος στο Υπουργείο Υγείας. Διπλωματούχος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών. Τακτικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και του ΟΕΕ.
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ