Δυναμική και, παρά την κρίση, σταθερή, η αγορά των ΜΗΣΥΦΑ και των Kαλλυντικών βρέθηκε στο επίκεντρο του 2ου OTC & Cosmetics Conference. Κατάφερε, άλλωστε, να διατηρήσει το μέγεθος της στο 1 δισ. ευρώ, με τις εταιρίες του κλάδου να αυξάνονται σε συνάρτηση με την εμπιστοσύνη του λιανεμπορίου και να διατηρούν πολλές εκ των θέσεων εργασίας.
Σύμφωνα με το Θεόδωρο Δ. Γιαρμενίτη, Πρόεδρο ΠΣΒΑΚ, οι δύο Σύνδεσμοι έμαθαν να συμπλέουν πλέον στους ίδιους χώρους της αγοράς, χαρακτηρίζοντας το 2nd OTC & Cosmetics Conference «μια καλή συνήθεια» μετά την επιτυχία του πρώτου Συνεδρίου, πέρυσι.
«Παρά την προηγούμενη παρατεταμένη ύφεση, OTC και τα καλλυντικά δείχνουν σταθερότητα και δείγματα αύξησης. Οι εταιρίες του κλάδου αυξάνονται σε συνάρτηση με την εμπιστοσύνη του λιανεμπορίου» ανέφερε σχετικά.
Στα δίκτυα των καλλυντικών προστέθηκαν οι πωλήσεις στο διαδίκτυο (90 εκ. ευρώ συνολικός κύκλος εργασιών e-shops), ενώ οι φαρμακευτικές εταιρείες αναπτύσσουν και καλλυντικά προϊόντα.
Όπως εξήγησε ο κος Γιαρμενίτης, οι εταιρίες του κλάδου άντεξαν γιατί ήταν υγιείς, είχαν αξιόλογα στελέχη, εξωστρέφεια, καινοτομία, καλή εκπαίδευση, καλά εργαστήρια, καλό marketing και όραμα, ενώ είχαν προετοιμασθεί για εξαγωγές σ’ όλες τις ηπείρους (180 εκ. €). «Το ίδιο και ο ΠΣΒΑΚ» είπε ο κος Γιαρμενίτης, υπογραμμίζοντας την αναγνωρισμένη πλέον παρουσία του όχι μόνο στο εγχώριο (ΕΟΦ, Υπουργείο Υγείας, ΓΧΚ, ΣΕΒ, ΣΦΕΕ, ΠΕΦ, κ.ά.) αλλά και στο ευρωπαϊκό (μέλος του Cosmetics Europe) γίγνεσθαι.
Εστιάζοντας στο μέλλον των OTC και των Καλλυντικών, ο Πρόεδρος του ΠΣΒΑΚ εκτίμησε ότι η ιδεολογία τους σε σύγκριση με εκείνη των τροφίμων είναι τελείως διαφορετική και κατά συνέπεια τα super markets δεν θα μπορέσουν να τα καλύψουν. «Την ώρα που έχουμε υπερπληθώρα φαρμακείων κατ’ αναλογία κατοίκων κι αυτό κάτι λέει και με την μείωση των τιμών των φαρμάκων, αλλά και της συνταγογράφησης μέσω ταμείων, τα OTC και τα καλλυντικά είναι τα νέα όπλα του Φαρμακείου» ανέφερε, αναδεικνύοντας το σημαίνοντα ρόλο του φαρμακοποιού και του φαρμακείου.
Αναφορικά με τα δίκτυα διανομής, στα καλλυντικά έχουν προστεθεί οι πωλήσεις στο διαδίκτυο (90 εκ. ευρώ συνολικός κύκλος εργασιών e-shops), ενώ στον κλάδο έχουν μπει δυναμικά και οι φαρμακευτικές εταιρείες. Σ’ ό,τι αφορά την αγορά των δερμοκαλλυτικών και των φυσικών καλλυντικών ανά κανάλι στο φαρμακείο:
Oι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό αναδεικνύουν το σημαντικό ρόλο των φαρμακοποιών ως Συμβούλων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και πρώτο σημείο επαφής των πολιτών με το Σύστημα Υγείας, στο πλαίσιο της αυτοφροντίδας.
«Τα ΜΗΣΥΦΑ πρέπει να πωλούνται αποκλειστικά δια χειρός φαρμακοποιού» σημείωσε σχετικά ο Γενικός Δ/ντής του Συνδέσμου Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (ΕΦΕΧ), Γεώργιος Δόκιος, ο οποίος εμφανίστηκε καθησυχαστικός αναφορικά με την απελευθέρωση της τιμής των OTC από 1/1/17. Σύμφωνα με τον κο Δόκιο, οι Ευρωπαίοι φαρμακοποιοί έχουν όλες τις ικανότητες για την περαιτέρω ανάπτυξη της αυτοφροντίδας. Στην κατεύθυνση αυτή πρότεινε να δοθεί η σχετική έμφαση τόσο στο πρόγραμμα σπουδών της φαρμακευτικής όσο και μετέπειτα, με κατάρτιση στην αποτελεσματική επικοινωνία και τη παροχή συμβουλών όταν αυτές ανταποκρίνονται σε ελαφρά συμπτώματα που εμπίπτουν στην αυτοθεραπεία. Ταυτόχρονα, ζήτησε τη θέσπιση σαφών χρονικών κριτηρίων για την έγκριση και διεύρυνση της λίστας των ΜΗΣΥΦΑ και τη δημιουργία Διεύθυνσης Αυτοφροντίδας στον ΕΟΦ.
«Οι φαρμακοποιοί είναι πάροχοι υπηρεσιών και φροντίδας υγείας με επίκεντρο τους ασθενείς, γιατί είναι αρμόδιοι και εύκολης πρόσβασης επαγγελματίες υγείας, και αποδεδειγμένα μειώνουν την επιβάρυνση της υγειονομικής περίθαλψης», σημείωσε από την πλευρά του ο Bασίλης Σ. Σερέτης, Φαρμακοποιός και Πρόεδρος ΕΦΕΧ. «Ο ΕΦΕΧ μετέχει υπεύθυνα και σταθερά στο δημόσιο διάλογο με την πολιτεία και όλους τους εμπλεκόμενους κοινωνικούς φορείς, προκειμένου να εναρμονιστεί η χώρα μας με την ευρωπαϊκή εμπειρία και τις καλές πρακτικές στον τομέα της Αυτοφροντίδας» συμπλήρωσε.
Διαπιστευμένη δημοσιογράφος στο Υπουργείο Υγείας. Διπλωματούχος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών. Τακτικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και του ΟΕΕ.
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ