Skip to content

Τα 10 πρώτα φάρμακα σε διαφημιστική δαπάνη στις ΗΠΑ

Δευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr
& Pharma Health Business magazine

Το ποσό ρεκόρ των 5,6 δις δολαρίων έφθασε το 2016 η διαφημιστική δαπάνη των φαρμάκων στις ΗΠΑ, όπου κάτι τέτοιο επιτρέπεται σε αντίθεση με την Ευρώπη και την Ελλάδα. Πρωταθλήτρια αναδεικνύεται η Pfizer καθώς διαθέτει έξι από τα δέκα πρώτα σκευάσματα σε διαφημιστική δαπάνη!

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Nielsen, το 2016, η δαπάνη για τη διαφημιστική προβολή των φαρμάκων στις ΗΠΑ ανήλθε σε 5,6 δις δολάρια, έναντι 5,2 δις το 2015.

Το ποσό αποτελεί ρεκόρ για την αμερικανική αγορά από το μακρινό 2006, όταν η δαπάνη είχε φθάσει τα 5,4 δις. Μάλιστα, πρέπει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία της Nielsen δεν περιλαμβάνουν τη δαπάνη για την προβολή σε ψηφιακά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ένα μεγάλο μέρος της αύξησης αποδίδεται στη… γενναιοδωρία της Pfizer, η οποία είναι η εταιρεία με τις μεγαλύτερες δαπάνες. Δεν είναι τυχαίο, δε, ότι ανάμεσα στα δέκα πρώτα φάρμακα σε δαπάνες διαφήμισης, έξι διακινούνται από την Pfizer!

Σημαντική αύξηση επίσης καταγράφεται στις θεραπείες για το διαβήτη. Αναλυτικά, τα δέκα πρώτα σε διαφημιστική δαπάνη σκευάσματα είναι:

α/α Φάρμακο νόσος Εταιρεία δαπάνη (εκατ.δολ.)
1 Xeljanz ρευματοειδής αρθρίτιδα Pfizer 189
2 Trulicity διαβήτης Eli Lilly & Co 185
3 Lyrica ινομυαλγία Pfizer 174
4 Opdivo καρκίνος Bristol-Myers Squibb 170
5 Lyrica διαβήτης Pfizer 170
6 Breo Ellipta άσθμα, ΧΑΠ GlaxoSmithKline 154
7 Chantix διακοπή καπνίσματος Pfizer 144
8 Eliquis αντιπηκτικό Pfizer & Bristol-Myers Squibb 141
9 Cialis στυτική δυσλειτουργία Eli Lilly & Co. 133
10 Viagra στυτική δυσλειτουργία Pfizer 132

Πηγή: Nielsen

Βέβαια, αναλυτές επισημαίνουν ότι από τον κατάλογο λείπει το πρώτο σε πωλήσεις φάρμακο στον κόσμο, το βιολογικό Humira της Abbvie, το οποίο έχει πολλές ενδείξεις: ψωρίαση, ψωριασική αρθρίτιδα, ρευματοειδής αρθρίτιδα, αξονική σπονδυλαρθρίτιδα, νόσος του Crohn, ελκώδης κολίτιδα κλπ.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας iSpot.tv, μόνο για τρεις ενδείξεις (ψωρίαση, αρθρίτιδα και νόσο του Chron/ελκώδη κολίτιδα), η Abbvie δαπάνησε σε εθνικά τηλεοπτικά δίκτυα περίπου 344 εκατ. δολάρια!

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό και το 2017 και δεν αποκλείεται να καταγραφεί νέο ρεκόρ, αγγίζοντας τα 6 δις δολάρια!

PfizerΔιαφήμισηΔιαφημιστική Δαπάνη

Σχετικά άρθρα

Comments (0)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Νέες κινητοποιήσεις και στην Υγεία για το ασφαλιστικό
Η χρήση κάνναβης αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού και καρδιακής ανεπάρκειας

Editorial

Αιμίλιος Νεγκής

Διευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr
& Pharma Health Business magazine

Περιοδικό Pharma & Health Business

Απόψεις

Back To Top