Skip to content

Πότε ένα καλλυντικό προϊόν χαρακτηρίζεται ως βιοκτόνο;

Διαπιστευμένη δημοσιογράφος στο Υπουργείο Υγείας.
Διπλωματούχος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών.
Τακτικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και του ΟΕΕ.

Διευκρινήσεις σχετικά με τη νόμιμη κυκλοφορία καλλυντικών προϊόντων τα οποία χαρακτηρίζονται ως βιοκτόντα, παρέχει ο ΕΟΦ.
Σύμφωνα με αυτές, η αναγραφή στην επισήμανση και στα φύλλα οδηγιών των καλλυντικών προϊόντων αναφορών για αντιβακτηριακή, αντιμικροβιακή, αντισηπτική δράση – αναφορές σύμφωνα με τις οποίες το προϊόν χαρακτηρίζεται ως βιοκτόνο (Κανονισμός 528/2012, Οδηγία 98/8/EΕ) – δεν είναι επιτρεπτή (υπ’ αριθμ. πρωτ. 92428/28-12-2009 έγγραφο του Ε.Ο.Φ.). Στον γενικό αυτό κανόνα υπάρχουν, ωστόσο, εξαιρέσεις.
Ειδικότερα, σε ορισμένες περιπτώσεις καλλυντικών προϊόντων που η κύρια και πρωτεύουσα λειτουργία τους, είναι άμεσα  συνυφασμένη – δυνάμει Επιστημονικών Κριτηρίων – με την δευτερεύουσα λειτουργία της παροχής βακτηριακής προστασίας, επιτρέπεται η αναγραφή Βιοκτόνου Ισχυρισμού ως Δευτερεύοντα μέσα στον κύριο και αποκλειστικό σκοπό τους ως εξ ορισμού Καλλυντικών. «Πάντως όχι ως Δευτερεύουσα Βιοκτόνος Δράση, ένεκα της ύπαρξης Αντιβακτηριακού, Αντιμικροβιακού, Αντισηπτικού Παράγοντα» τονίζει ο ΕΟΦ. Όπως διευκρινίζει περαιτέρω η εκτίμηση με βάση την οποία αποφασίζεται εάν ένα προϊόν είναι καλλυντικό προϊόν και διαθέτει δευτερεύοντα βιοκτόνο ισχυρισμό (και πάντως όχι ως δευτερεύουσα δράση), πρέπει να γίνεται κατά περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα χαρακτηριστικά του προϊόντος.
«Σε περίπτωση που η βιοκτόνος ιδιότητα ενυπάρχει στον σκοπό του προϊόντος και αυτή παρουσιάζεται ως η κύρια δράση του προϊόντος, το εν λόγω προϊόν θα πρέπει να συμμορφώνεται αποκλειστικά με τα οριζόμενα στον Κανονισμό σχετικά με τη διάθεση στην αγορά και τη χρήση βιοκτόνων» καταλήγει ο Οργανισμός.
 
 

ΒιοκτόναΕΟΦκαλλυντικά

Σχετικά άρθρα

Comments (0)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Οι «Χρυσοί Κανόνες» στην Προνοσοκομειακή Φροντίδα του τραυματία
Το νέο "πόνημα" του καθηγητή Γ. Κυριόπουλου

Editorial

Αιμίλιος Νεγκής

Διευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr
& Pharma Health Business magazine

Περιοδικό Pharma & Health Business

Απόψεις

Back To Top