Περισσότερες από 200 κλήσεις δέχθηκε, την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας της, η τηλεφωνική γραμμή 1142 για την ενημέρωση των πολιτών γύρω από την αντικαπνιστική νομοθεσία και την υποβολή καταγγελιών. Μεταξύ αυτών και 72 που τερματίστηκαν πριν ολοκληρωθούν. Το πρώτο πρόστιμο επιβλήθηκε στη Λαμία.
Η τηλεφωνική γραμμή ακολουθεί τη φιλοσοφία του Εθνικού Σχεδίου Δράσης και δεν συνιστά μόνο τηλέφωνο καταγγελιών, αλλά συνδράμει στην ενημέρωση των πολιτών για όσα προβλέπει η αντικαπνιστική νομοθεσία και προσφέρει βοήθεια σε όσους επιθυμούν να διακόψουν τη βλλαβερή συνήθεια.
Έτσι, μόνο χθές 19 Νοεμβρίου το «1142» δέχθηκε 235 κλήσεις, συνολικά. Εξ αυτών, οι 58 κλήσεις ήταν καταγγελίες για παράβαση, οι 22 ήταν αιτήματα βοήθειας για διακοπή καπνίσματος και 66 καλούνται ζητούσαν γενικές πληροφορίες για τον αντικαπνιστικό νόμο. Βέβαια, 58 κλήσεις δεν ολοκληρώθηκαν και 14 καλούντες έκλεισαν τη γραμμή πριν συνομιλήσουν με εκπρόσωπο, ενώ υπήρξαν και 17 κλήσεις που αφορούσαν άλλα θεματα.
Μια από τις πρώτες τηλεφωνικές καταγγελίες φαίνεται πως οδήγησε και στο πρώτο πρόστιμο σε καπνιστή. Ειδικότερα, σύμφωνα με το Lamiareport, υπάλληλοι της Διεύθυνσης Υγείας και αστυνομικοί, μετά από καταγγελία στο 1142 εντόπισαν σήμερα πελάτη καφετέριας να καπνίζει στο κλειστό χώρο. Στον παραβάτη καπνιστή επιβλήθηκε πρόστιμο 100 ευρώ και στον υπεύθυνο της καφετέρας 500 ευρώ (κάτω των 100 τμ και πρώτη παράβαση).
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ