Skip to content

GSK: Επιχειρηματικό μοντέλο με νέο “πρόσωπο”

Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr
- Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business

Ένα σκαλοπάτι πάνω από τις απαιτήσεις της εποχής για διαφάνεια πηγαίνει το επιχειρηματικό της μοντέλο η GSK.

Το ταξίδι, όπως το χαρακτήρισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της GSK Ελλάδος, Roberto Greco, ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στόχος ήταν η αύξηση της εμπιστοσύνης και της διαφάνειας, αλλά και η μείωση της αντίληψης για την ύπαρξη σύγκρουσης συμφερόντων.

Ήδη, λοιπόν, από τις αρχές του 2015 έβαλε σε εφαρμογή σειρά αλλαγών στο επιχειρηματικό της μοντέλο, που δεν μένουν στη δήλωση δεδομένων κλινικών μελετών ή στη δημοσιοποίηση παροχών σε επαγγελματίες υγείας (ΕΥ).

Ειδικότερα, η GSK εφαρμόζει ένα νέο μοντέλο αμοιβής των ιατρικών επισκεπτών. Πλέον δεν έχουν ατομικούς στόχους πωλήσεων, αλλά αξιολογούνται βάσει ποιοτικών χαρακτηριστικών. Οι άξονες αξιολόγησης τους είναι:

  • Οι τεχνικές δεξιότητες
  • Η επιστημονική γνώση
  • Η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν στους ΕΥ
  • Η γενικότερη επιχειρησιακή τους απόδοση

Αυτή της αλλαγής μοντέλου, προηγήθηκε εκτενή εκπαίδευση και επιμόρφωση των εμπλεκομένων εργαζόμενων.

Το δεύτερο βήμα διαφάνειας που εφαρμόζεται στο πλαίσιο του επιχειρηματικού μοντέλου της εταιρίας ήταν η κατάργηση της χορήγησης ορισμένου τύπου παροχών προς τους ΕΥ.

Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου, η GSK κατήργησε τις πληρωμές προς ΕΥ για την πραγματοποίηση ομιλιών για λογαριασμό της, γύρω από τα συνταγογραφούμενα φάρμακά της εταιρείας και τις ασθένειες που αφορούν, σε κοινό που συνταγογραφεί ή μπορεί να επηρεάσει τη συνταγογράφηση.

Το ρόλο αυτό ανέλαβε το ιατρικό προσωπικό της εταιρίας, με την εταιρία να αναλαμβάνει τη σχετική εκπαίδευση τους.

Όπως διευκρινίζεται, όμως, η GSK θα συνεχίσει να συνεργάζεται  και να καταβάλλει αμοιβές σε Επιστήμονες Υγείας και Οργανισμούς Υγείας για μη προωθητικές δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων της κλινικής έρευνας και της κοινοποίησης της κλινικής τους εμπειρίας υπό την ιδιότητα του συμβούλου.

Άλλωστε, αυτές οι αλληλεπιδράσεις αποτελούν βασικό κομμάτι του τρόπου, με τον οποίο η GSK διασφαλίζει ότι τα φάρμακά της είναι ασφαλή, αποτελεσματικά και καλύπτουν τις ανάγκες των ασθενών, όπως τονίζεται.

Το τρίτο βήμα αφορά στην παροχή ανεξάρτητης ιατρικής εκπαίδευσης με νέους τρόπους. Η τεχνολογία προσφέρει διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης των γιατρών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα webcasts που μπορούν να μεταφέρουν τη γνώση σε περισσότερο κόσμο.

Με διαρκή στόχο την αρωγή προς τους ΕΥ στις επιστημονικές τους αποφάσεις, στη διάδοση της γνώσης και ανεξάρτητης εκπαίδευσης και στην απόκτηση βιωματικών πληροφοριών η GSK στηρίζει:

  • τη διεξαγωγή κλινικών δοκιμών και συμβουλευτικών επιτροπών
  • την υποστήριξη της ιατρικής εκπαίδευσης με νέους και διαφοροποιημένους τρόπους
  • τις δια ζώσης αλληλεπιδράσεις με τους ΕΥ
Greco RobertoGSKΔιαφάνειαΕπαγγελματίες Υγείαςεπιχειρηματικό μοντέλοΙατρικοί Επισκέπτες

Σχετικά άρθρα

Comments (0)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

“Η φίλη μου η Ζωή”: Το animation που μας “γνωρίζει” τα παιδιά με αναπηρία

Editorial

Αιμίλιος Νεγκής

Διευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr
& Pharma Health Business magazine

Περιοδικό Pharma & Health Business

Απόψεις

Back To Top
No results found...