Νέο μέτωπο άνοιξε η Αριστοτελους με τη Φαρμακοβιομηχανία, καταθέτοντας τροπολογία για την είσπραξη αναδρομικά του rebate για την περίοδο 2006-2008. Σαν «πηγή» χρηματοδότησης της κοινωνικής πολιτικής της κυβέρνησης, ενόψει εκλογών, αντιμετωπίζονται οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις, διαμαρτύρονται στελέχη του κλάδου.
Άνω κατω είναι τις τελευταιες ώρες η φαρμακευτική αγορά, μετά την κατάθεση τροπολογίας, σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας, η οποία υποχρεώνει τις φαρμακευτικές εταιρίες να αποδώσουν στον ΕΟΠΥΥ ποσοστιαία επιστροφή (rebate) 4% επί της πραγματικής φαρμακευτικής δαπάνης της περιόδου πριν το 2009.
Τροπολογία Αναδρομικό Rebate
Σύμφωνα με την τροπολογία, η διαδικασία και οι προϋποθέσεις θα καθοριστούν με ΚΥΑ, ενώ προβλέπεται η δυνατότητα έως και 120 δόσεων. Η τροπολογία επί της ουσίας αφορά το rebate της περιόδου 2006 έως 2008, ενώ στον ΕΟΠΥΥ θα περιέλθουν αυτοδίκαια οι απαιτήσεις από το rebate της περιόδου 1/1/2009 – 31/12/2011, ως δικαιούχο. Και σε αυτή την περίπτωση προβλέπονται 120 δόσεις.
Οπως είχε αναφερθεί σε συνέντευξη τύπου των Υπουργείων Υγειας και Εργασίας, η Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε για τις οφειλές της περιόδου 2006-2008 προσβλήθηκε στο ΣτΕ και κατέπεσε αργότερα (το 2012), για τυπικούς λόγους. Νέα απόφαση δεν εκδόθηκε. Το 2009 εκδίδεται νέα νομοθεσία και Υπουργική Απόφαση και για την περίοδο 2009-2010 αποστέλλονται βεβαιώσεις οφειλόμενων ποσών. Οπως αναφέρθηκε, κάποιες εταιρείες πλήρωσαν, άλλες πλήρωσαν μερικώς κι άλλες καθόλου. Τότε, τα δυο υπουργεία είχαν υπολογίσει το ύψος της οφειλής στα 241 εκατ. ευρώ. Συμφωνα με στελέχη της αγοράς που συνομίλησε το Virus όμως, το ποσό αναμένεται να είναι κατά πολύ μεγαλύτερο.Ένας γρήγορος υπολογισμός, βάσει των υψηλότερων τιμών και τζίρων των ετών εκείνων, το τοποθετεί πάνω από τα 500 εκατ. ευρώ!
Αυτό που αναφέρεται στην τροπολογία, που συνυπογράφουν οι ηγεσίες των Υπουργείων Υγειας και Οικονομικών, είναι πως στη διαδικασία θα ληφθούν υπόψη:
1. Η λιανική τιμή του φαρμάκου την εποχή εκείνη,
2. Το σύνολο των πωλήσεων όλων των συσκευασιών, περιεκτικότητων και μορφών του εκάστοτε φαρμάκου, ανά έτος και ανά φαρμακευτική εταιρεία,
3. Η τιμή αναφοράς και η ασφαλιστική τιμή, τα έτη εκείνα,
4. Οι υποχρεωτικές εκπτώσεις που εφαρμόστηκαν,
5. Η συμμετοχή του ασφαλισμένου.
Βέβαια, ερωτηματικά προκύπτουν βάσει ποιων στοιχείων θα υπολογιστεί η πραγματική δαπάνη και όχι μόνο, αφού εκείνη την περίοδο δεν υπήρχαν δεδομένα, δεν υπήρχε ούτε ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Συνεπώς, άγνωστο είναι και το πως θα κατανεμηθεί η χρέωση του rebate στις εταιρειες.
Με την αγορά να διαμαρτύρεται για τα υπέρογκα ποσά clawback και rebate των τελευταίων ετών, αυτή η εξέλιξη έχει ήδη προκαλέσει ανησυχία και προβληματισμό.
Δεδομένης και της χρονικής στιγμής που κατατέθηκε η τροπολογία, μετά τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για παροχές και ενόψει πολλαπλή εκλογικών αναμετρήσεων, πολλοί κατηγορούν την κυβέρνηση πως αντιμετωπίζει τη φαρμακοβιομηχανία ως «κουμπαρά» για τη χρηματοδότηση της κοινωνικής πολιτικής.
Νέο «μπιλιετάκι» στις φαρμακευτικές για rebate
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ