Το νέο εργαλείο που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες έχουν πρόσβαση στα προσωπικά τους δεδομένα υγείας παρουσίασαν ο υπουργός Υγείας και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ο «Προσωπικός Βοηθός Υγείας Πολίτη – MyHealth Agent» ενσωματώνει την Τεχνητή Νοημοσύνη στο myHealth App, προσφέροντας άμεσες και κατανοητές απαντήσεις σε πραγματικό χρόνο.
Η εφαρμογή επιτρέπει στους πολίτες από σήμερα να συνομιλούν με τον ψηφιακό βοηθό τον οποίο μπορούν να έσουν στο κινητό ή τον υπολογιστή τους, χρησιμοποιώντας κωδικούς TaxisNet. Ο διάλογος γίνεται σε φυσική γλώσσα, γραπτά ή προφορικά, με ερωτήματα όπως «Τι έδειξαν οι τελευταίες εξετάσεις μου;» ή «Πότε είναι το επόμενο ραντεβού μου;». Οι απαντήσεις βασίζονται στον Εθνικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις συνοδεύονται από υπερσυνδέσμους που οδηγούν σε συγκεκριμένες ενότητες της εφαρμογής.Το έργο αναπτύχθηκε από την ΗΔΙΚΑ Α.Ε. στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0, με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.
Ο MyHealth Agent
Ειδικότερα, δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές αλλά αποκλειστικά πληροφόρηση. Οι κατηγορίες που καλύπτει περιλαμβάνουν εξετάσεις και αποτελέσματα, παραπεμπτικά και συνταγές φαρμάκων, στοιχεία ιατρών και φαρμακείων, εμβολιασμούς, νοσηλείες, θεραπείες και διαγνώσεις, ιατρικές βεβαιώσεις, ραντεβού και προσωπικά στοιχεία προφίλ. Η υπηρεσία δεν αποθηκεύει συνομιλίες ούτε επεξεργάζεται προσωπικά δεδομένα, διασφαλίζοντας την απόλυτη προστασία της ιδιωτικότητας. Οι πληροφορίες που παρέχονται αφορούν αποκλειστικά τον πολίτη και καλύπτουν δεδομένα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης από το 2012 και μετά.
Η πρωτοβουλία έρχεται να συμπληρώσει τον «Ψηφιακό Βοηθό Ιατρού», που λειτουργεί από τον Οκτώβριο του 2025 και προσφέρει στους επαγγελματίες υγείας άμεση πρόσβαση σε στοιχεία ασθενών. Μέσα στον πρώτο ενάμιση μήνα καταγράφηκαν πάνω από χίλιες συνομιλίες, με τους γιατρούς να αξιοποιούν το εργαλείο για γρήγορη ενημέρωση και έλεγχο εμβολιασμών.
Τι προσφέρει
Στην συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε για την παρουσίασή του ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης τόνισε ότι η νέα εφαρμογή αποτελεί ένα ακόμη βήμα για την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας, διευκολύνοντας την καθημερινότητα των πολιτών και εξοικονομώντας πόρους για το σύστημα. « Από σήμερα, με ένα απλό πάτημα του κουμπιού μπορείτε να ρωτήσετε και να μάθετε τι φάρμακα παίρνετε, ποιες είναι οι εξετάσεις σας, πότε πήγατε τελευταία φορά στο νοσοκομείο και οτιδήποτε άλλο θέλετε σε σχέση με τον ιατρικό σας φάκελο» ανέφερε ο υπουργός μεταξύ άλλων.

Από την πλευρά του ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου υπογράμμισε στα λεγόμενά του ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη αξιοποιείται με ασφάλεια και ανθρωποκεντρικό τρόπο, προσφέροντας πρόσβαση στα δεδομένα υγείας με τον πιο φυσικό τρόπο: μέσα από ερωτήσεις και απαντήσεις.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, Νίκη Τσούμα, επισήμανε ότι η συνεργασία των δύο υπουργείων αποτελεί πρότυπο, καθώς συνδυάζει ψηφιακή τεχνογνωσία και επιχειρησιακή εμπειρία, με στόχο την ακρίβεια και την αποτελεσματικότητα στις υπηρεσίες υγείας.























Comments (0)