Νέα έρευνα ανέλυσε διεξοδικά την ανάπτυξη του εγκεφάλου των νεαρών αγοριών και κοριτσιών. Το συμπέρασμα είναι ότι δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα δύο φύλα όσον αφορά τόσο στη λειτουργία του εγκεφάλου, όσο και την ικανότητα στα μαθηματικά.
Η έρευνα διενεργήθηκε από ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής τη Jessica Cantlon από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon και τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού Science of Learning.
«Η επιστήμη δεν ευθυγραμμίζεται με τις λαϊκές πεποιθήσεις. Το βασικό μας εύρημα είναι οι εγκέφαλοι των παιδιών λειτουργούν παρομοίως ανεξάρτητα από το φύλο τους, οπότε ελπίζουμε ότι μπορούμε να επαναπροσδιορίσουμε τις προσδοκίες για το τι μπορούν να επιτύχουν τα παιδιά στα μαθηματικά», δήλωσε η Cantlon.
Η ομάδα της χρησιμοποίησε τη λειτουργική μαγνητική τομογραφία για να μετρήσει την εγκεφαλική δραστηριότητα σε 104 μικρά παιδιά 3-10 ετών (55 κορίτσια) παρακολουθώντας ένα εκπαιδευτικό βίντεο, που καλύπτει τα πρώτα μαθηματικά θέματα, όπως μέτρηση και προσθήκη.
Οι ερευνητές συνέκριναν σαρώσεις από τα αγόρια και τα κορίτσια για να αξιολογήσουν την ομοιότητα των εγκεφάλων. Επιπλέον, η ομάδα εξέτασε την ωριμότητα του εγκεφάλου, συγκρίνοντας τις σαρώσεις των παιδιών με αυτές που ελήφθησαν από μια ομάδα ενηλίκων (63 ενήλικες, 25 γυναίκες) που παρακολούθησαν τα ίδια βίντεο μαθηματικών.
Μετά από πολυάριθμες στατιστικές συγκρίσεις, η Cantlon και η ομάδα της δεν διαπίστωσαν καμία διαφορά στην ανάπτυξη του εγκεφάλου των κοριτσιών και των αγοριών. Επιπλέον, οι ερευνητές δεν βρήκαν καμία διαφορά ως προς τον τρόπο με τον οποίο τα αγόρια και τα κορίτσια επεξεργάστηκαν τις μαθηματικές δεξιότητες και συμμετείχαν εξίσου, ενώ παρακολουθούσαν τα εκπαιδευτικά βίντεο. Τέλος, η ωριμότητα του εγκεφάλου των αγοριών και των κοριτσιών ήταν στατιστικά ισοδύναμη σε σύγκριση με άνδρες ή γυναίκες στην ομάδα των ενηλίκων.
«Δεν είναι μόνο ότι τα αγόρια και τα κορίτσια χρησιμοποιούν το δίκτυο μαθηματικών με τους ίδιους τρόπους, αλλά οι ομοιότητες ήταν εμφανείς σε όλο τον εγκέφαλο. Αυτή είναι μια σημαντική υπενθύμιση ότι ο άνθρωπος είναι πιο ομοιόμορφος ο ένας με τον άλλο από ότι είμαστε διαφορετικοί» δήλωσε η Alyssa Kersey, μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Σικάγο και μέλος της ερευνητικής ομάδας.
Οι ερευνητές συνέκριναν επίσης τα αποτελέσματα γνωστής δοκιμασίας στις ΗΠΑ (Test of Early Mathematics Ability), που αφορά την ικανότητα στα μαθηματικά για παιδιά ηλικίας 3-8 ετών, από 97 συμμετέχοντες (50 κορίτσια). Διαπίστωσαν ότι η μαθηματική ικανότητα ήταν ισοδύναμη μεταξύ των παιδιών και δεν εμφάνιζε διαφορά στο φύλο ή με την ηλικία. Δεν βρέθηκε ακόμη διαφορά φύλου μεταξύ της μαθηματικής ικανότητας και της ωριμότητας του εγκεφάλου.
Η Cantlon δήλωσε ότι η κοινωνία πιθανόν να κατευθύνει τα κορίτσια και τις νέες γυναίκες μακριά από τα μαθηματικά και άλλες θετικές επιστήμες. Προηγούμενες μελέτες δείχνουν ότι οι οικογένειες περνούν περισσότερο χρόνο με νεαρά αγόρια στο παιχνίδι που περιλαμβάνει τη χωρική γνώση. Πολλοί δάσκαλοι προτιμούν επίσης να περνούν περισσότερο χρόνο με τα αγόρια κατά τη διάρκεια της τάξης μαθηματικών.
Δευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr & Pharma Health Business magazine
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ