Σύμφωνα με νέα έρευνα ελλήνων και βρετανών επιστημόνων, το όφελος είναι ανάλογο για τον εγκέφαλο ακόμη κι αν η εκμάθηση αρχίζει κάποια στιγμή στο Δημοτικό.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Χρήστο Πλιάτσικα της Σχολής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κεντ (και με τη συμμετοχή της επίσης ελληνικής καταγωγής Ελισσάβετ Μοσχοπούλου του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Ρέντινγκ), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στα «Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών» (PNAS) των ΗΠΑ, μελέτησαν με μεθόδους νευροαπεικόνισης τον εγκέφαλο 20 ατόμων ηλικίας περίπου 30 ετών.
Τα άτομα αυτά είχαν αρχίσει να μαθαίνουν μετά την ηλικία των δέκα ετών τα αγγλικά ως ξένη γλώσσα. Η μελέτη αποκάλυψε ότι οι άνθρωποι αυτοί στα 30 τους είχαν καλύτερη δομή της λευκής ουσίας στον εγκέφαλό τους, σε σχέση με μια δεύτερη ομάδα 25 ατόμων παρόμοιας ηλικίας που μιλούσαν μόνο αγγλικά.
«Ο καθημερινός χειρισμός πάνω από μιας γλώσσας λειτουργεί ως παράγοντας έντονης γνωσιακής ενεργοποίησης, που ωφελεί συγκεκριμένες εγκεφαλικές δομές, οι οποίες σχετίζονται με τη γλώσσα, διατηρώντας έτσι τη δομική ακεραιότητά τους. Συνεπώς, λειτουργεί προστατευτικά έναντι του εκφυλισμού τους σε προχωρημένη ηλικία», δήλωσε ο Χρήστος Πλιάτσικας.

Οι ξένες γλώσσες κάνουν τον εγκέφαλο να «δουλεύει» καλύτερα
Σχετικά άρθρα
Περιοδικό Pharma & Health Business

Δημοφιλή
Επιστροφή 2 ενοικίων σε γιατρούς και νοσηλευτές που ζουν στην περιφέρεια
Βουλγαρία: Ιστορική αύξηση μισθών σε γιατρούς και νοσηλευτές
Απίστευτο περιστατικό στο Νοσοκομείο Αιγίου: Νεκρός ο ασθενής – μποξέρ που ξυλοκόπησε γιατρό
Νέες παστίλιες Strepfen με γεύση πορτοκάλι – Η λύση για τον πονόλαιμο χωρίς ζάχαρη
Διαβητολόγοι: Επιστολή προς Υπουργείο Υγείας για τη δράση παχυσαρκίας του «Προλαμβάνω»
Σισμανόγλειο: Διαψεύδει οτι υπήρξε περιστατικό κατάποσης αγωγής από νοσηλεύτρια















Comments (0)