Αναστάτωση έχει προκληθεί στους κόλπους των συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ γιατρούς, εξαιτίας των αιφνιδιαστικών αλλαγών που ανακοινώθηκαν αναφορικά με τις ημερήσιες επισκέψεις, η τυπική όσο και η ουσιαστική εφαρμογή των οποίων αμφισβητούνται από τους επαγγελματίες υγείας.
Οι τροποποιήσεις έγιναν σε δύο κατευθύνσεις – αριθμός ημερήσιων ραντεβού και ώρα εξέτασης – καθώς υπάρχουν αναφορές ασφαλισμένων ότι δεν εξυπηρετούνται. Ειδικότερα, καταγγέλλονται φαινόμενα όπου δηλώνεται από γιατρούς ότι έχει εξαντληθεί το μηνιαίο πλαφόν των 200 δωρεάν ραντεβού από τις αρχές του μήνα, με αποτέλεσμα οι ασφαλισμένοι να πρέπει να πληρώσουν το κόστος της επίσκεψης.
Στη βάση αυτή, ο ΕΟΠΥΥ ζητά τους συμβεβλημένους γιατρούς: α) να μην υπερβαίνουν τα 20 δωρεάν ραντεβού ημερησίως και β) να εξετάζουν τους ασφαλισμένους για 15 λεπτά το λιγότερο. Παράλληλα, τους υποχρεώνει να δηλώσουν άμεσα στο e-dapy το ωράριο λειτουργίας του ιατρείου τους, στο οποίο θα δέχονται δωρεάν τους ασφαλισμένους.
Την έκπληξή της για τις νέες οδηγίες εκφράζει η Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ, επισημαίνοντας ότι δεν είχε ενημερωθεί σχετικά, στην προ εβδομάδος συνάντηση που είχε με τη Διοίκηση του Οργανισμού. Εκτιμά, παράλληλα, ότι οι αλλαγές αυτές θα δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα από αυτά που πάνε να λύσουν.
«Η εφαρμογή ημερήσιου/εβδομαδιαίου πλαφόν αναφέρεται στην σύμβαση που έχουμε υπογράψει τον Δεκέμβριο του 2011. Εγκαταλείφθηκε μετά από λίγο καιρό λόγω του φαινομένου να καλούνται ασφαλισμένοι εντός της πρώτης εβδομάδας να πληρώσουν επίσκεψη, ενώ δεν είχαν συμπληρωθεί οι 200 ασφαλισμένοι ανά μήνα (είχαν όμως συμπληρωθεί οι 50 ανά εβδομάδα). Το ίδιο ακριβώς θα συμβαίνει και τώρα, μετά τη συμπλήρωση του ημερήσιου (αλλά όχι του μηνιαίου) πλαφόν» προειδοποιεί χαρακτηριστικά.
Εξάλλου, προσθέτει, ο μόνος τρόπος για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων είναι η αύξηση του μηνιαίου πλαφόν των 200 επισκέψεων.
Η ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ χαρακτηρίζει, παράλληλα, «κακόγουστο αστείο» την εφαρμογή ελαχίστου χρόνου επίσκεψης, τονίζοντας ότι οι συμβεβλημένοι γιατροί δεν χρησιμοποιούν χρονοχρέωση, αντίθετα από τους γιατρούς του ΠΕΔΥ τα ραντεβού των οποίων είναι προγραμματισμένα αυστηρά ανά 10 λεπτά.
«Σε μια επίσκεψη που διαρκέσει λιγότερο από 15’, τι ακριβώς θα κάνει ο ασφαλισμένος στον χρόνο που υπολείπεται για την συμπλήρωση του 15λεπτου; Θα προσωποκρατείται στο ιατρείο, ώστε μετά τα 15’ λεπτά να εκτυπωθεί η επίσκεψη του, να την υπογράψει και να μην χρεωθεί ιδιωτικά;» αναρωτιούνται σχετικά οι εκπρόσωποι του κλάδου. «Την ίδια στιγμή, στο χώρο του ιατρείου, άλλος ασθενής με πιο επείγον πρόβλημα θα αδυνατεί να εξετασθεί, αν δεν έχει παρέλθει το δεκαπεντάλεπτο που τόσο αυθαίρετα ορίσατε» συμπληρώνει.
Απορρίπτει, τέλος, το αίτημα του ΕΟΠΥΥ για την υποχρεωτική δήλωση συγκεκριμένου ωραρίου στο οποίο θα εξυπηρετούνται δωρεάν οι ασφαλισμένοι, επισημαίνοντας πως οι ιδιώτες γιατροί δεν είναι υπάλληλοι και παρίστανται στα ιατρεία τους όποτε το κρίνουν απαραίτητο. «Σε ένα ιδιωτικό ιατρείο, όποιο ωράριο και να δηλωθεί είναι ενδεικτικό» αναφέρουν, υπενθυμίζοντας ότι πολλές ειδικότητες έχουν απρόοπτα ή επείγοντα περιστατικά με αποτέλεσμα να μην μπορούν να «κλειδώσουν» σταθερό ωράριο εξυπηρέτησης. «Η καλύτερη συνεννόηση γίνεται με τον ίδιο τον ασφαλισμένο, όποτε και καθορίζεται στην τηλεφωνική κλήση προς εμάς το ραντεβού για την εξέταση του (που ουκ ολίγες φόρες, εφόσον είναι αναγκαίο, γίνεται και εκτός του «ωραρίου» μας)» σημειώνουν καταλήγοντας.
Εξάλλου, σύμφωνα και με το νομικό σύμβουλο της Ένωσης, κανόνες που έχουν συμφωνηθεί στα πλαίσια μίας σύμβασης και ρυθμίζουν το αντικείμενό της δεν μπορούν να τροποποιηθούν μονομερώς από το ένα συμβαλλόμενο μέρος, ούτε καν από τον νομοθέτη, αλλά απαιτείται συναίνεση και των δύο μερών. Το ίδιο ισχύει και για την επιβολή νέων κανόνων.
Διαπιστευμένη δημοσιογράφος στο Υπουργείο Υγείας. Διπλωματούχος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών. Τακτικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και του ΟΕΕ.
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ