Skip to content

Θετική η τηλεργασία για τους εργαζόμενους στη φαρμακευτική αγορά

Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου

Το 66% των υπαλλήλων γραφείου των φαρμακευτικών εταιρειών στην Ελλάδα αξιολογούν θετικά την συνολική εμπειρία εργασίας από το σπίτι. Λιγότερη θετική είναι η αποτίμηση για τους υπαλλήλους πεδίου, που είχαν και μεγαλύτερες αλλαγές στο ρόλο και στις αρμοδιότητες τους.

Αυτό ανέδειξε μελέτη για τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 στην ελληνική φαρμακευτική αγορά, που διενήργησε η IQVIA Consulting. H μελέτη πραγματοποιήθηκε τον Μάιο-Ιούλιο του 2020 και βασίστηκε κυρίως σε έρευνα της IQVIA σε εργαζομένους φαρμακευτικών εταιρειών καθώς και σε συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς.

Στο πρώτο κύμα της πανδημίας, οι εταιρείες αντιμετώπισαν κάποιες δυσκολίες στη διαχείριση της κρίσης και στη μετάβαση των εργαζομένων σε εργασία από το σπίτι.Οι περισσότεροι εργαζόμενοι είδαν αλλαγή στους ρόλους τους, με πιο σημαντική στους υπαλλήλους πεδίου.

Επίσης αυξήθηκε ο φόρτος εργασίας των εργαζομένων, κάτι το οποίο ήταν πιο έντονο στους υπαλλήλους γραφείου, στα μέλη της διοικητικής ομάδας καθώς και σε κάποιες λειτουργίες όπως στην εφοδιαστική αλυσίδα. Παρόλες τις δυσκολίες, οι περισσότεροι εργαζόμενοι συμφωνούν ότι οι τοπικοί οργανισμοί, η τοπική ηγεσία καθώς και τα μεσαία διοικητικά στελέχη ανταποκρίθηκαν με μεγάλη επιτυχία στην κρίση COVID-19.

Όσον αφορά την αποτίμηση της εργασίας από το σπίτι, οι περισσότεροι εργαζόμενοι γραφείου αξιολογούν θετικά την εμπειρία αυτή, ενώ η αποτίμηση είναι λιγότερο θετική για τους υπαλλήλους πεδίου που είχαν και μεγαλύτερες αλλαγές στο ρόλο και στις αρμοδιότητες τους λόγω της εργασίας από το σπίτι.

Ταυτόχρονα, οι περισσότεροι εργαζόμενοι θεωρούν ότι η εργασία από το σπίτι είχε θετικές επιπτώσεις για τους ίδιους, κυρίως στην επικοινωνία/συνεργασία, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, στην αυτονομία και στην παραγωγικότητα, καθώς και για τον οργανισμό όσον αφορά τη διαφάνεια, την ταχύτητα εκμάθησης, την επικοινωνία/συνεργασία, την ταχύτητα εκτέλεσης και την ταχύτητα λήψης αποφάσεων.

Διαχείριση επόμενων φάσεων

Οι φαρμακευτικές εταιρείες, σύμφωνα με την IQVIA, θα πρέπει να προσαρμόζουν τις δράσεις τους βασιζόμενες σε 3 κύριους άξονες:

  • την επικοινωνία με τους εργαζομένους
  • τη διαχείριση της κρίσης
  • τη διαχείριση της επιστροφής στο χώρο εργασίας και συνέχισης της εργασίας από το σπίτι

Οι εταιρείες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν τις εξελισσόμενες προτιμήσεις των εργαζομένων, να προσαρμόζουν τα μέτρα προφύλαξης και να υποστηρίζουν και να διευκολύνουν την εργασία από το σπίτι. Την περίοδο που διεξήχθη η μελέτη, οι εργαζόμενοι προτιμούσαν μετά το καλοκαίρι να δουλεύουν από το σπίτι κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα.

Σχεδιασμός της επόμενης μέρας

Η πανδημία εκτιμάται ότι θα αναδιαμορφώσει την εργασία γύρω από 4 κύριες τάσεις:

  • Επιτάχυνση της μετάβασης στην απομακρυσμένη εργασία και σε άλλες μορφές ευέλικτης εργασίας και στον μετασχηματισμό του ρόλου του γραφείου
  • Αύξηση του ανθρωποκεντρισμού
  • Επιτάχυνση στην μετάβαση στην ψηφιοποίηση και τον αυτοματισμό
  • Αυξανόμενη ευελιξία, εκμάθηση και επιτάχυνση της ταχύτητας των οργανισμών

Προσαρμόζοντας αυτές τις τάσεις στη φαρμακευτική αγορά, οι φαρμακευτικές εταιρείες, σύμφωνα με την IQVIA, θα πρέπει να ανασχηματίσουν το λειτουργικό τους μοντέλο. Ο ανασχηματισμός θα πρέπει να περιλαμβάνει:

  • Επιτάχυνση της εξέλιξης των Go-to-Market μοντέλων γύρω από την ενισχυμένη πελατοκεντρική και πολυκαναλική προσέγγιση
  • Επανασχεδιασμό του μοντέλου εργασίας με την ενίσχυση της εργασίας από το σπίτι και την αναδιαμόρφωση του ρόλου, του μέγεθος και της διάταξης του γραφείου
  • Ενδυνάμωση της ανθρωποκεντρικής κουλτούρας και τη βελτίωση της εμπειρίας των εργαζομένων
  • Αναπροσαρμογή των ρόλων, αρμοδιοτήτων και οργανωτικών δομών
  • Επανασχεδιασμό, την απλοποίηση και αυτοματοποίηση των διαδικασιών και την αναπροσαρμογή των τρόπων εργασίας και συνεργασίας
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων για την επόμενη μέρα – ψηφιακές δεξιότητες, συνεργασία εξ’ αποστάσεως, Multichannel, διαχείριση αλλαγής, διαχείριση κρίσης, διαχείριση ρίσκου κλπ.
  • Επιτάχυνση της ψηφιοποίησης και την επένδυση μέρους της εξοικονόμησης από την εργασία από το σπίτι για την περαιτέρω υποστήριξη της με υλικοτεχνικό εξοπλισμό

Η ολοκληρωμένη μελέτη περιλαμβάνει εκτενή ανάλυση 450 σελίδων η οποία καλύπτει την επίπτωση του κορονοϊού στη φαρμακευτική πολιτική, στις πωλήσεις και το μέγεθος της φαρμακευτικής αγοράς, τα λανσαρίσματα νέων προϊόντων, στα κανάλια επικοινωνίας, στους γιατρούς, στους φαρμακοποιούς, στους ασθενείς, στις κλινικές δοκιμές, στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς και στα θέματα προσωπικού και εσωτερικής οργάνωσης.

 

COVID-19IQVIAΜελέτηΤηλεργασίαΦαρμακευτική Αγορά

Σχετικά άρθρα

Comments (0)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σημαντικά προβλήματα στο Μητρώο Ασθενών με COVID-19
Αρνητικά τα τεστ σε εργαζόμενους του πανεπιστημιακού Λάρισας

Editorial

Αιμίλιος Νεγκής

Διευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr
& Pharma Health Business magazine

Περιοδικό Pharma & Health Business

Απόψεις

Back To Top