Skip to content

Τσούμα: Ψηφιοποίηση και ενοποίηση δεδομένων για ποιοτικές υπηρεσίες Υγείας

Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου

Σε τροχιά ψηφιακού μετασχηματισμού έχει τεθεί ο κλάδος της Υγείας, αναγνωρίζοντας την συμβολή των δεδομένων στη διαμόρφωση πολιτικών Υγείας όπως τόνισε η διευθύνουσα σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Α.Ε Νίκη Τσούμα στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. Για την επίτευξη αυτού του στόχουν βασική παράμετρος είναι  η ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων στον χώρο της Υγείας, σύμφωνα με την κ. Τσούμα.

Βασική στόχευση αποτελεί η ολοκλήρωση του Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας του ασθενούς καθώς και η συνεχής εξέλιξη του συστήματος και των υπηρεσιών, κατά τα λεγόμενα της κ. Τσούμα στη συζήτηση με θέμα “Revolutionizing Healthcare: The Power of Digitized Health Data”. Αναλυτικά, η κ. Τσούμα αναφέρθηκε στα δεδομένα που αντλεί από το σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, στο ψηφιακό βιβλιάριο υγείας του ασθενή,  καθώς και  των παιδιών που παρέχονται από το myHealth app. Στην τοποθέτησή της η  διευθύνουσα σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Α.Ε σημείωσε ότι οι υπηρεσίες αυτές είναι αποτέλεσμα της αγαστής συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Υγείας και του υπουργού, του υπεύθυνου για τις πολίτικες Υγείας και του κ. Δημήτρη Παπαστέργιου, υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υπεύθυνο για τις πολίτικες Ψηφιακής Μεταρρύθμισης.

Στην κατεύθυνση ολοκλήρωσης της ψηφιακής μετάβασης η κ. Τσούμα στάθηκε στην ομογενοποίηση και στην κοινή κωδικοποίηση των συστημάτων των νοσηλευτικών ιδρυμάτων. Σκοπός είναι να δημιουργηθούν κοινά ποιοτικά δεδομένα, που σε συνδυασμό με την διαλειτουργικότητα των συστημάτων θα πετύχουν την αναδιαμόρφωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την πλήρη ολοκλήρωση του Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας των πολίτων.

Ποιοτικά δεδομένα

Αντίστοιχα κατά τη συζήτηση με θέμα “ Big data & the future of digital Health :a holistic view” η διευθύνουσα σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ επισήμανε ότι η πανδημία covid έφερε στην επιφάνεια την αναγκαιότητα των ποιοτικών δεδομένων και έδωσε ώθηση στην αξιοποίησή τους, στην κατεύθυνση νέων πολιτικών αντιμετώπισης της έκτακτης υγειονομικής κατάστασης. Ο χώρος της Υγείας είναι από εκείνους που «παράγουν» big data,  περιφράφοντας η κ. Τσούμα ότι η ΗΔΙΚΑ στα συστήματα υγείας που λειτουργεί επεξεργάζεται ιατρικά δεδομένα από 70.000 ιατρούς, 3.000 διαγνωστικά ιατρεία, 11.000 φαρμακεία, 14 εκατ. ασθενείς, 310 εκατ. παραπεμπτικά εξετάσεων και σχεδόν ένα δισεκατομμύριο συνταγές.

Εκτιμάται πως  περισσότεροι από 600.000 πολίτες  έχουν στο κινητό τους την εφαρμογή myHealth app. Κατά συνέπεια μπορούν να ελέξουν  το ιατρικό ιστορικό τους και να διαθέσουν  με ευκολία στον ιατρό τους  παραπεμπτικά, εργαστηριακές  εξετάσεις, ιατρικές  βεβαιώσεις, ηλεκτρονικά  ραντεβού καθώς και δράσεις προληπτικής ιατρικής myHealth.   Συνεπώς, οι πολίτες μπορούν να λάβουν πιο ποιοτικές υπηρεσίες, σύμφωνα με διευθύνουσα σύμβουλο της ΗΔΙΚΑ.  Οπότε προκύπτει η ανάγκη τεχνικής κεντρικοποίησης των πληροφορικών συστημάτων υγείας, όπως υποστήριξε η κ. Τσούμα, για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των νησίδων πληροφορίας με κατακερματισμένα δεδομένα, τα οποία είναι εγκατεστημένα σε τοπικό επίπεδο σε διάφορες μονάδες και Φορείς, με αποτέλεσμα να καθίστανται μη επεξεργάσιμα σε οριζόντιο επίπεδο.

ΔεδομέναΗΔΙΚΑΝίκη Τσούμαυπηρεσίες υγείαςΨηφιοποίηση

Σχετικά άρθρα

Comments (0)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έλενα Χουλιάρα: Πολλαπλά τα οφέλη από την φαρμακευτική καινοτομία

Editorial

Αιμίλιος Νεγκής

Διευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr
& Pharma Health Business magazine

Περιοδικό Pharma & Health Business

Απόψεις

Back To Top
No results found...