Δίχως αντίκρισμα υποστηρίζει πως είναι οι πρόσφατες προσλήψεις διασωστών, το Σωματείο Εργαζομένων ΕΚΑΒ Αθηνών, καθώς ο αριθμός των λειτουργούντων ασθενοφόρων – τουλάχιστον σε επίπεδο λεκανοπεδίου – δεν αρκεί για να καλύψει όλες τις περιοχές.
Ήδη, πάνω από το 50% από τα 130 ασθενοφόρα που διαθέτει ο στόλος του ΕΚΑΒ Αθηνών βρίσκονται παροπλισμένα, είτε λόγω σοβαρών βλαβών, είτε λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, είτε λόγω καθυστέρησης επισκευής τους. Ειδικότερα, ο αριθμός των μάχιμων ασθενοφόρων και μηχανών στην Αττική είναι 55-60 ασθενοφόρα την ημέρα και τα μισά τη νύχτα. Συνέπεια αυτού είναι ολόκληροι Δήμοι να μένουν ακάλυπτοι και το βάρος της διακομιδής ασθενών να επιβαρύνει τα λίγα ασθενοφόρα που κυκλοφορούν, με επιπλέον καθυστερήσεις στην ανταπόκριση του ΕΚΑΒ ακόμα και σε επείγοντα περιστατικά.
“Η κατάσταση το τελευταίο διάστημα έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο και σήμερα στην Αττική είναι κλειστοί 27 τομείς ασθενοφόρων” τονίζει στο Virus ο πρόεδρος των εργαζομένων, Γιώργος Μαθιόπουλος. “Είναι ενδεικτικό ότι ο Δήμος Καλλιθέας με 200.000 κατοίκους, δεν έχει ασθενοφόρο. Η Ηλιούπολη και το Μπραχάμι το ίδιο. Μετά μπορεί να φτιάχνει το ασθενοφόρο εκεί και να χαλάει στο διπλανό δήμο” αναφέρει χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι δίνονται αναγκαστικά ρεπό σε παλιούς εργαζόμενους γιατί δεν έχουν ασθενοφόρο να δουλέψουν.
Παράπλευρη απώλεια οι λεκτικές επιθέσεις και ενίοτε και η χρήση βίας από αγανακτισμένους πολίτες και συγγενείς ασθενών, που για την καθυστέρηση ενός ασθενοφόρου εικάζουν ότι ευθύνεται το πλήρωμα, μην γνωρίζοντας την τραγική κατάσταση του ΕΚΑΒ τόσο από την έλλειψη οχημάτων όσο κι από τον όγκο της δουλειάς που ανέρχεται σε εκατοντάδες περιστατικά καθημερινά.
“Η Διοίκηση και το Υπουργείο Υγείας γνωρίζουν πολύ καλά το πρόβλημα αυτό, αλλά το μόνο που γίνεται αυτό το διάστημα είναι εσωτερικές μετακινήσεις στο ΕΚΑΒ για την «τακτοποίηση ημετέρων» ή μετατάξεις υπαλλήλων του ΕΚΑΒ στο Υπουργείο Υγείας με υπογραφές Υπουργών” σημειώνει ο κ. Μαθιόπουλος, υπενθυμίζοντας ότι εκκρεμεί η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την αγορά 96 ασθενοφόρων για την ανανέωση του γηρασμένου στόλου που μετρά μια 12ετία σκληρής χρήσης.
Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί μόνο κατά το ήμισυ, με τη Διοίκηση του ΕΚΑΒ να παραπέμπει την αγορά των 96 υπολοιπόμενων ασθενοφόρων στο ΕΣΠΑ 2014-2020 (δείτε εδώ). Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Αθήνας, η διαδικασία αυτή δεν θα πάρει λιγότερο από 3 χρόνια. Πόσα ασθενοφόρα θα έχουν βγει εκτός λειτουργίας έως τότε και πόσα χρήματα θα έχει σπαταλήσει το ελληνικό δημόσιο για επισκευές, χωρίς το επιθυμητό αποτέλεσμα;
Ας ελπίσουμε πως οι αρμόδιοι θα δώσουν σύντομα απάντηση, με έργα…
Διαπιστευμένη δημοσιογράφος στο Υπουργείο Υγείας. Διπλωματούχος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών. Τακτικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και του ΟΕΕ.
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ