Με σαφές μήνυμα για τη νέα φιλοσοφία του Υπουργείου Υγείας και με έμφαση στην ένταξη του προγράμματος «ΟΙΚΟΘΕΝ» στο Ταμείο Ανάκαμψης, ο υπουργός Υγείας μίλησε στην επετειακή εκδήλωση για τα τρία χρόνια λειτουργίας της πρωτοποριακής υπηρεσίας κατ’ οίκον νοσηλείας. Ο κ. Γεωργιάδης επεσήμανε ότι η πολιτική στόχευση πλέον είναι η φροντίδα να φτάνει στο σπίτι του ασθενούς, μειώνοντας την ταλαιπωρία και ενισχύοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Ο κ. Γεωργιάδης άνοιξε την εκδήλωση δίνοντας έμφαση στη στρατηγική σημασία του «ΟΙΚΟΘΕΝ» και στη χρηματοδότησή του μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Όπως τόνισε ο υπουργός, η απόφαση ένταξης του προγράμματος στο μεγάλο έργο «ΝΟΣΠΙ – Νοσοκομείο στο Σπίτι» αποτέλεσε κεντρική πολιτική επιλογή: «Ακριβώς επειδή το “Οίκοθεν” το θεώρησα μία πολύ σημαντική δράση, φρόντισα να ενταχθεί στο μεγάλο έργο του Ταμείου Ανάκαμψης. Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που ήδη λειτουργεί, μπορούμε να παρακολουθούμε με ακρίβεια την πορεία της θεραπείας, τα ζωτικά χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των ασθενών στο σπίτι τους».
Ο υπουργός υπογράμμισε στα λεγόμενά του ότι το πρόγραμμα εντάσσεται σε μια συνολική αλλαγή φιλοσοφίας:
«Δεν περιμένουμε πλέον οι ασθενείς να φτάσουν σε εμάς· πηγαίνουμε εμείς στους ασθενείς. Στόχος μας είναι να μειώσουμε την ταλαιπωρία τους και να προσφέρουμε τις πιο προηγμένες θεραπείες με τον λιγότερο δυνατό κόπο για εκείνους».
Παράλληλα, αναφέρθηκε στη συνεργασία με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό και στη δυνατότητα των γιατρών να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την ποιότητα της φροντίδας στο σπίτι, χάρη στη νέα ψηφιακή υποδομή.
Η επετειακή εκδήλωση στο ΓΑΟΝΑ «Ο Άγιος Σάββας»
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22 Ιουνίου στο Γενικό Αντικαρκινικό – Ογκολογικό Νοσοκομείο Αθηνών «Ο Άγιος Σάββας», όπου ξεκίνησε το πρόγραμμα «ΟΙΚΟΘΕΝ» πριν από τρία χρόνια. Παρευρέθηκαν η διοικήτρια της 1ης ΥΠΕ Αττικής, Όλγα Μπαλαούρα, ο διοικητής του νοσοκομείου, Χρήστος Φασιανός, ο πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, Δρ. Αντώνιος Αυγερινός, η πρόεδρος της WinCancer, Πίστη Κρυσταλλίδου καθώς και ο εμπνευστής του προγράμματος και διευθυντής της Α’ Παθολογικής Ογκολογικής Κλινικής, Μιχάλης Νικολάου.
Η δυναμική του προγράμματος «ΟΙΚΟΘΕΝ»
Η διοικήτρια της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας Αττικής, Όλγα Μπαλαούρα χαρακτήρισε την ημέρα «ιδιαίτερη», επισήμανε ότι το πρόγραμμα όχι μόνο συνεχίζεται, αλλά επεκτείνεται δυναμικά, με διεθνή πλέον απήχηση. Όπως ανέφερε η ίδια, ογκολογικά κέντρα από την Ευρώπη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να υιοθετήσουν το ελληνικό μοντέλο κατ’ οίκον ογκολογικής φροντίδας, ζητώντας τεχνογνωσία από την 1η ΥΠΕ και το ΓΑΟΝΑ «Ο Άγιος Σάββας».
Ο διοικητής του ΓΑΟΝΑ «Ο Άγιος Σάββας», Χρήστος Φασιανός στάθηκε στη σημασία της τριετούς πορείας του προγράμματος, το οποίο —όπως είπε— έχει καταφέρει να μεταφέρει για πρώτη φορά στην Ελλάδα αμιγώς νοσοκομειακές θεραπείες στο σπίτι των ασθενών, με όρους ποιότητας και ασφάλειας αντίστοιχους ενός σύγχρονου νοσοκομείου.
«Τρία χρόνια στον δρόμο, με έναν ξεκάθαρο στόχο: την ασφαλή μεταφορά και χορήγηση νοσοκομειακών φαρμάκων στο σπίτι των ασθενών», ανέφερε ο κ. Φασιανός, υπογραμμίζοντας στα λεγόμενά του ότι το πρόγραμμα έχει εξελιχθεί σε «αναπτυσσόμενο εθνικό δίκτυο κατ’ οίκον φροντίδας», το οποίο επεκτείνεται σταδιακά σε μεγάλα νοσοκομεία της χώρας. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο διοικητής στη νέα συνεργασία με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, την οποία χαρακτήρισε «υψηλού συμβολισμού και ουσιαστικής προσφοράς».























Comments (0)