Την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του clawback, την επιτάχυνση της διαδικασίας ενσωμάτωσης διαγνωστικών πρωτοκόλλων στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης καθώς και την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμών οφειλών καθώς και την αξιοποίηση της σταδιακής αύξησης των δημόσιων δαπανών υγείας στο ύψος του 6% του ΑΕΠ πρότεινε το υπουργείο Υγείας στους εκπροσώπους των ιδιωτικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Υγείας.
«Η απόφαση για εξυπηρέτηση των πολιτών με την υποχρέωση να καταβάλλουν το 85% του κόστους των εξετάσεων είναι παράνομη και εκβιαστική και δεν προβλέπεται από τις υπάρχουσες συμβάσεις των εργαστηρίων από τον ΕΟΠΥΥ» επισημαίνεται στη ανακοίνωση του υπουργείου.
Ωστοσο, το υπουργείο mε εγκύκλιό καλεί τις διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών (ΥΠΕ) και των Νοσοκομείων, να διευκολύνουν τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ με δωρεάν πρόσβαση να πραγματοποιήσουν τις μικροβιολογικές ή απεικονιστικές εξετάσεις τους στο ΕΣΥ.
Τα παραπάνω συζητήθηκαν σε συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στο υπουργείο Υγείας μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, του προέδρου του ιατρικού Συλλόγου Αθήνας (ΙΣΑ), Γιώργου Πατούλη και στο Συντονιστικό των Διαγνωστικών Εργαστηρίων και Κέντρων περιλαμβάνει:
Αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που ανακύπτουν από αύξηση των υποχρεωτικών επιστροφών (clawback) που καλούνται να καταβάλουν τα διαγνωστικά εργαστήρια, το υπουργείο Υγείας πρότεινε τις εξής λύσεις:
Την προσαύξηση κατά 30 εκ. ευρώ του κλειστού προϋπολογισμού των διαγνωστικών εξετάσεων για το 2019.
Αν συνυπολογίσουμε ότι ο προϋπολογισμός ήταν ήδη αυξημένος κατά 9 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2018 προκύπτει μια συνολική ενίσχυση περίπου 10% στη διαγνωστική δαπάνη και κατά συνέπεια μια σημαντική υποχώρηση του ύψους των αναμενόμενων επιστροφών.
Την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των υποχρεωτικών επιστροφών για το 2018 και εντεύθεν, με την πρόβλεψη ενός σταθερού ποσού (της τάξης των 4.000- 5.000 ευρώ) που θα αφαιρείται από το clawback.
Με αυτό τον τρόπο και σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΕΟΠΥΥ μειώνεται η επιβάρυνση στο 70% των παρόχων, δηλαδή στην πλειονότητα των μικρών και μεσαίων εργαστηρίων της χώρας.
Την επιτάχυνση της διαδικασίας ενσωμάτωσης διαγνωστικών πρωτοκόλλων στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, έτσι ώστε να ελεγχθεί με επιστημονικά κριτήρια η ζήτηση εξετάσεων και σε βάθος χρόνου να περιοριστεί δραστικά η υπέρβαση και το clawback.
Αυτή είναι η πιο κρίσιμη παρέμβαση που καθιστά το σύστημα βιώσιμο, αλλά που προφανώς δεν μεταβάλλει άμεσα τη σημερινή πραγματικότητα.
Την επιτάχυνση της αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων οφειλών (μέχρι το 2011) των ασφαλιστικών ταμείων προς τους παρόχους μέσω ΕΦΚΑ.
Την αξιοποίηση της σταδιακής αύξησης των δημόσιων δαπανών υγείας στο ύψος του 6% του ΑΕΠ σε βάθος 4ετίας που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός , για την ενίσχυση των προϋπολογισμών που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) και τις παροχές του ΕΟΠΥΥ συμπεριλαμβανομένων των διαγνωστικών εξετάσεων.
Λόγω της προεκλογικής περιόδου καμία ρύθμιση που προϋποθέτει νομοθέτηση και έχει δημοσιονομικό κόστος, οπότε «το βασικό αίτημα που είναι η προσαύξηση κατά 55 ελ. € του προϋπολογισμού για τις διαγνωστικές εξετάσεις του 2018 είναι ανέφικτο να ικανοποιηθεί» τονίζεται στην ανακοίνωση.
Ως εναλλακτική βλέπει το υπουργείο την διευκόλυνση στην καταβολή της οφειλής μέσω των υπαρχουσών ρυθμίσεων για πολλαπλές δόσεις.
Σε ότι αφορά την καταβολή του 85% του κόστους των εξετάσεων προβλέπεται ότι «θα δημιουργήσει σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην καταγγελία των συμβάσεων».
Ωστόσο αιχμές αιωρούνται διατυπώνοντας το ερώτημα «γιατί επιλέγεται αυτό το χρονικό διάστημα η σκλήρυνση της στάσης και ποιος ωφελείται από αυτήν».
Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ