Μεγάλη ταλαιπωρία προκάλεσε σε γιατρούς και ασφαλισμένους το Πασχαλινό “on-off” της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ, κατά τη διάρκεια των γιορτών.
Τα τεχνικά προβλήματα του εν λόγω συστήματος φαίνεται, όμως, ότι δεν είναι και τόσο σπάνια. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Ιατρικό Σύλλογο Αθήνας, από τις αρχές του χρόνου το ίδιο πρόβλημα παρουσιάζεται σχεδόν μια φορά το μήνα. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ασθενείς να μένουν χωρίς τα φάρμακα που έχουν ανάγκη, αφενός, κι αφετέρου, να προκαλείται αναστάτωση και δυσλειτουργία στα ιατρεία.
Ο ΙΣΑ προειδοποιεί ότι σε περίπτωση που με το νέο σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) οι αμοιβές γίνονται με πάγια αντιμισθία και τα ραντεβού κλείνονται με συγκεκριμένο ωράριο, μέσω τηλεφωνικού κέντρου, οι τεχνικές βλάβες θα τινάζουν το σύστημα στον αέρα. “Δεν θα υπάρχει η ευελιξία μεταφοράς των ραντεβού σε άλλη ώρα” επισημαίνει σχετικά.
“Είναι προφανές ότι στους όρους των νέων συμβάσεων, τόσο των οικογενειακών όσο και των εξειδικευμένων γιατρών, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη η αδυναμία του συστήματος της ΗΔΙΚΑ” αναφέρει περαιτέρω, τονίζοντας πως μόνο η ελεύθερη επιλογή γιατρού, με αμοιβή κατά πράξη και περίπτωση, μπορεί να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία του συστήματος.
Καταλήγοντας, ο ΙΣΑ ζητά αφενός άμεση αποκατάσταση των τεχνικών προβλημάτων του συστήματος της ΗΔΙΚΑ κι αφετέρου να δημιουργηθούν οι απαραίτητες ασφαλιστικές δικλείδες για την εύρυθμη λειτουργία του νέου συστήματος ΠΦΥ.
Διαπιστευμένη δημοσιογράφος στο Υπουργείο Υγείας. Διπλωματούχος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών. Τακτικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και του ΟΕΕ.
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ